Iedere client is uniek en behoeft een specifieke eigen zorgindicatie. Dit wordt door een indicatiesteller opgesteld middels een gesprek bij u thuis. Via Caren zorgt kunt u digitaal inloggen waar u de indicatiestelling/zorgplan kunt vinden. De indicatiestelling/zorgplan is voor u en uw familie/mantelzorger een naslagwerk waarin altijd zichtbaar is wat wij als organisatie met u hebben afgesproken en wat u van ons mag en kan verwachten. Dit is een dynamisch document dat constant wijzigt en ruimte biedt voor gesprek indien gewenst. Tevens krijgt u uw persoonlijke zorg map met alle benodigde gegevens en informatie hierin opgeslagen.
Thuiszorg de Zonnestralen werkt alleen met geschoolde zorgverleners die regelmatig bijscholingen krijgen. Onze praktijkopleider draagt zorg voor de borging van de kwaliteitszorg van onder meer voorbehouden en risicovolle handelingen.
Thuiszorg de Zonnestralen werkt met een digitaal cliëntendossier van een gerenommeerde leverancier, Nedap Ons, die door meer dan 1000 zorginstellingen wordt gebruikt.
Iedere cliënt is uniek en krijgt een persoonlijk elektronisch zorgdossier. Het zorgplan wordt met u en de wijkverpleegkundige door middel van een anamnese en indicatiegesprek opgesteld. Alle benodigde gegevens en informatie worden in het elektronische cliëntendossier opgeslagen. Zo staat er in wat wij als organisatie met u hebben afgesproken en wat u van ons mag en kan verwachten. Dit is voor u en uw bevoegde mantelzorger inzichtelijk.
U en de mantelzorger krijgen een inlogcode zodat u mee kunt lezen en zo nodig vragen kunt stellen. De zorgmedewerker kan u helpen met het gebruiken van het systeem CarenZorgt.nl.
Het elektronisch zorgdossier blijft in bezit van Thuiszorg De Zonnestralen ook wanneer u geen zorg meer van ons nodig heeft. In de “Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst” (WGBO) is bepaald dat de zorgverlener het dossier in principe 20 jaar moet bewaren.
De Zorginspectie publiceert van alle zorginstellingen een rapport op hun eigen website, deze is terug te vinden op www.igj.nl
Jaarlijks vindt er een landelijk onderzoek plaats vanuit het Ministerie van VWS onder alle Thuiszorgorganisaties. De PREM is een onderzoek waarbij getoetst wordt hoe een zorgorganisatie voldoet aan de gestelde eisen.
Thuiszorg De Zonnestralen hecht enorm aan de mening van haar cliënten.
De PREM is de spiegel die wij ons graag voorhouden om constant te kunnen meebewegen en verbeteren waar mogelijk ten behoeve van onze cliënten.
Kernwaarden als betrokkenheid, betrouwbaarheid, deskundigheid en dienstverlening zijn de pijlers van het onderzoek. Naast het gemiddelde cijfer wat voortkomt uit de PREM zijn er nog twee waardevolle beoordelingen te weten de Zorgkaart Nederland en de NPS score.
In 2023 scoorde Thuiszorg De Zonnestralen een PREM score van 8.6, Zorgkaart Nederland een waardering van 9.4 en de NPS score was 6.9. Deze 6.9 ligt, 1.9 hoger dan het gemiddelde van 5.0. Wij zijn dan ook enorm trots op onze scores die door onze cliënten aan ons zijn toebedeeld.
Er zijn vele verzekeringsmaatschappijen in Nederland waar u terecht kunt om een ziektekostenverzekering af te sluiten.
Thuiszorg De Zonnestralen werkt als organisatie alleen op gecontracteerde basis samen met de betreffende verzekeringsmaatschappijen.
Thuiszorg De Zonnestralen is in 2025 gecontracteerd met Zorg & Zekerheid, Azvz, Menzis, anderzorg, azivo, hema, PMA, ONVZ, PNO Zorg, Vvaa.
Buiten de zorgverzekeringen zijn wij helaas (nog) niet gecontracteerd met het zorgkantoor. Dat houdt in dat wij vanuit de WLZ alleen via PGB zouden kunnen werken. Wel zijn we hiermee bezig voor 2026.
Thuiszorg De Zonnestralen vindt het van belang dat ook u als cliënt u stem kunt laten horen binnen onze organisatie. Wij hechten enorme waarde aan uw wensen en bevindingen en streven hiernaar aan te voldoen. Om die reden is Thuiszorg De Zonnestralen aangesloten bij het LSR en heeft zij een eigen cliëntenraad “Betere zorg” genaamd. Binnen deze cliëntenraad zijn cliënten en vertegenwoordigers aangesteld die samen met de ambtelijk secretaris alle gemeenschappelijke belangen behartigen van u als cliënt. Middels een 3-jaarlijks overleg, enquêtes en gesprekken met cliënten zullen zijn advies uitbrengen aan de bestuurders van De Zonnestralen en u inspraak geven waar mogelijk.
Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen met onze Ambtelijk secretaris, Monique Darras, 06-52343240
Wij als organisatie streven ernaar om altijd open en oprecht met onze cliënten te communiceren. Wij trachten vaste medewerkers te plannen bij onze cliënten en dragen zorg voor goede werkafspraken. Toch kan het zo zijn dat u mogelijk niet tevreden bent over uw behandeling, de medewerker of zaken graag anders zou willen zien. Dit is uiteraard altijd bespreekbaar! Uw klacht wordt door ons altijd serieus genomen en vinden wij uiterst belangrijk. Binnen onze organisatie is er een vast omschreven stappenplan om de klacht te behandelen. Thuiszorg De Zonnestralen is aangesloten bij het Klachtenportaal. Mocht u hier meer informatie over wensen kunt u uiteraard contact met ons opnemen.